Informació bàsica sobre Protecció de Dades | ||
Responsable | CLUB NATACIÓ VIC ETB CIF G58003252 C/ Josep Mª. Pallas, num. 1, 08500, Vic Telf: 93 885 31 21 info@vicetb.cat | |
DPD | anna@vicetb.cat | |
Finalitat | 1. Atenció a l’usuari, consultes i sol·licituds d’informació de tercers: Gestionar i respondre les consultes i sol·licituds d’informació realitzades a través dels mitjans de contacte disponibles a la pàgina web. 2. Gestió de la relació contractual: Tramitació de l’alta com a client, abonat, soci, enviament d’informació, assessorament i gestions administratives. 3. Promoció i màrqueting: Seguiment comercial i difusió de serveis, activitats i productes. 4. Subscripció al butlletí: Gestionar l’enviament del butlletí i altres comunicacions informatives de l’entitat als subscriptors. 5. Col·labora: Participació en iniciatives solidàries i possibilitat de fer-se voluntari. Per altra banda, participació d’empreses per gestionar acords de patrocini, promocionar els seus serveis i personalitzar les accions comercials. 6. Garantir el correcte accés a les instal·lacions: Permetre l’accés a les instal·lacions. 7. Compliment de les obligacions legals: Pot existir normativa que obligui el tractament i la conservació de dades personals per complir determinades obligacions legals o per atendre responsabilitats. Per exemple, el Reglament General de Protecció de Dades permet bloquejar les dades personals de les persones que hagin exercit el seu dret de supressió durant el període en què puguin derivar-se responsabilitats, amb l’objectiu de poder formular, exercir o defensar-se de reclamacions. Així mateix, es podran conservar les seves dades per evitar l’enviament de comunicacions comercials si han sol·licitat deixar de rebre-les. 8. Elaboració d’un perfil comercial: Recopilarem i analitzarem les seves dades personals per a avaluar determinats aspectes individuals, especialment per a analitzar o predir les seves preferències, segmentar per grups o quotes i, sobre aquesta base, enviar-li comunicacions publicitàries o continguts personalitzats. Aquest procés, conegut com profiling, consisteix a categoritzar una persona segons les seves característiques mitjançant el tractament automatitzat de les seves dades personals. És una pràctica habitual en màrqueting i resulta útil per identificar el perfil del consumidor o definir el target (client objectiu) d’una campanya publicitària. 9. Reglament intern i canal de denúncies: Aquest canal té com a finalitat rebre notificacions de tercers relacionades amb la protecció dels drets dels usuaris, socis i abonats; el foment d’un ambient segur i saludable; la prevenció i detecció d’irregularitats; el compliment del reglament intern; la millora de la reputació i la confiança, així com la identificació de possibles conflictes. 10. Vols treballar amb nosaltres?: Les dades recollides a través de la secció «Vols treballar amb nosaltres» de la pàgina web del club o les dades entregades presencialment pel candidat seran utilitzades per gestionar les candidatures i els processos de selecció de personal per al club. Aquest tractament inclou la recepció, revisió i valoració dels currículums, així com la comunicació amb els candidats seleccionats per a la seva incorporació al club. Les dades es conservaran durant el termini establert (1 any), excepte que el candidat sigui seleccionat per una oferta de treball, en aquest cas les dades es conservaran durant la vigència de la relació laboral. Per a més informació, consulteu la segona capa informativa. | |
Legitimació | 1. Atenció a l’usuari, consultes i sol·licituds d’informació de tercers: Interès legítim del club esportiu en gestionar i respondre consultes o sol·licituds d’informació formulades pels usuaris, així com en garantir una comunicació eficaç amb els interessats. Consentiment explícit al formulari de contacte. 2. Gestió de la relació contractual: Execució d’un contracte o aplicació de mesures precontractuals a petició de l’interessat (art. 6.1.b RGPD). 3. Promoció i màrqueting: Consentiment de l’interessat (art. 6.1.a RGPD) en el cas d’enviament de comunicacions comercials per mitjans electrònics (correu electrònic, SMS, WhatsApp, notificacions push, etc.). Interès legítim del club (art. 6.1.f RGPD) en el cas de comunicacions comercials dirigides a clients existents sobre serveis similars als contractats, sempre que no s’hagin oposat a la recepció d’aquestes comunicacions. 4. Subscripció al butlletí: Consentiment de l’interessat (art. 6.1.a RGPD). 5. Col·labora: Consentiment de l’interessat (art. 6.1.a RGPD) en el cas de la participació voluntària en activitats solidàries o en el registre com a voluntari. 6. Garantir el correcte accés a les instal·lacions: Execució d’un contracte (art. 6.1.b RGPD) per als socis i abonats del club. Interès legítim del club (art. 6.1.f RGPD) per garantir la seguretat i el control d’accessos a les instal·lacions. 7. Compliment de les obligacions legals: Compliment d’una obligació legal (art. 6.1.c RGPD). 8. Elaboració d’un perfil comercial: Consentiment de l’interessat (art. 6.1.a RGPD) en el cas d’un tractament de dades amb finalitats de segmentació avançada i enviament de comunicacions personalitzades. Interès legítim del club (art. 6.1.f RGPD) en analitzar dades bàsiques per millorar la seva oferta i oferir serveis més ajustats a les necessitats dels socis i abonats. 9. Reglament intern i canal de denúncies: Compliment d’una obligació legal (art. 6.1.c RGPD) en matèria de prevenció d’irregularitats i gestió de canals de denúncia. Interès legítim del club (art. 6.1.f RGPD) per fomentar un entorn segur, detectar conductes inadequades i garantir el compliment normatiu intern. 10. Vols treballar amb nosaltres?: Consentiment de l’interessat (art. 6.1.a RGPD) per la remissió de currículums i sol·licituds de treball via web o presencialment. Per a més informació, consulteu la segona capa informativa. | |
Conservació | Les dades personals seran conservades mentre siguin necessàries per complir amb la finalitat per a la qual van ser recollides. Un cop assolida aquesta finalitat, les dades seran bloquejades i quedaran disponibles únicament per atendre possibles responsabilitats legals, administratives o judicials durant els terminis de prescripció aplicables. Després d’aquest període, les dades seran eliminades de manera segura. Per a més informació, consulteu la segona capa informativa. | |
Procedència | 1. Atenció a l’usuari, consultes i sol·licituds d’informació de tercers: Les dades de contacte s’obtenen directament de l’usuari. 2. Gestió de la relació contractual: Les dades per a la gestió de la relació contractual (com ara inscripcions, abonaments o serveis contractats) es recullen directament dels interessats. 3. Promoció i màrqueting: Les dades personals que utilitzem per a la promoció i màrqueting es recullen directament dels interessats. 4. Subscripció al butlletí: Les dades de subscripció s’obtenen directament de l’usuari. 5. Col·labora: Les dades són obtingudes directament de les persones interessades en participar en iniciatives solidàries o en les activitats de voluntariat. 6. Garantir el correcte accés a les instal·lacions: Les dades s’obtenen directament de l’usuari. 7. Compliment de les obligacions legals: Les dades recollides per complir amb les obligacions legals s’obtenen directament de les persones afectades. 8. Elaboració d’un perfil comercial: Les dades personals per a l’elaboració d’un perfil comercial (com preferències, comportament de compra, interacció amb el web, etc.) es poden obtenir a través de l’activitat dels usuaris a la pàgina web, en les seves interaccions amb les comunicacions enviades pel club o mitjançant la seva resposta a enquestes o altres mecanismes que permeten identificar preferències o interessos. 9. Reglament intern i canal de denúncies: Les dades per a la gestió del canal de denúncies es recullen directament de les persones que utilitzen aquest servei. 10. Vols treballar amb nosaltres?: Les dades s’obtenen directament del candidat. Per a més informació, consulteu la segona capa informativa. | |
Destinataris | Les dades personals seran tractades exclusivament per “ETB Esport”. A més, podran ser compartides amb proveïdors de serveis que actuen com a encarregats del tractament, els quals ens assisteixen en la prestació de serveis necessaris per al compliment de les finalitats. Aquests encarregats han formalitzat el corresponent contracte d’encàrrec del tractament en compliment de l’article 28 del RGPD, garantint mesures adequades de protecció i confidencialitat. | |
Transferències internacionals | No es realitzen transferències internacionals. | |
Drets | Accés, rectificació, oposició, supressió, limitació del tractament i portabilitat de les dades personals, com s’explica al corresponent apartat. | |
Informació addicional | Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades en el desglossament d’apartats que us presentem a continuació (segona capa informativa). |
Informació general
La present Política de Privacitat té com a finalitat donar a conèixer les condicions que regeixen la recollida i el tractament de les seves dades personals per part de la nostra entitat per vetllar pels drets fonamentals, el seu honor i llibertats, tot això en compliment de les normatives vigents que regulen la Protecció de Dades personals: el Reglament 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la circulació d’aquests dades, (d’ara endavant RGPD); i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (d’ara endavant LOPDGDD).
Conforme a aquestes normatives, necessitem disposar de la seva autorització i consentiment per a la recollida i el tractament de les seves dades personals, per la qual cosa a continuació, li indiquem tots els detalls d’interès respecte a com realitzem aquests processos, amb quines finalitats, quines altres entitats podrien tenir accés a les seves dades i quins són els seus drets.
Responsable. Qui és el Responsable del tractament de les vostres dades?
El Responsable del Tractament de Dades és aquella persona física o jurídica, de naturalesa pública o privada, o òrgan administratiu, que sol o conjuntament amb altres determini les finalitats i els mitjans del tractament de dades personals.
Us informem que CLUB NATACIÓ VIC ETB (d’ara endavant “ETB Esport”) és el titular de la web etbesport.cat, amb CIF G58003252 i adreça a la C/ Josep Mª. Pallas, num. 1, 08500, Vic. Podeu contactar per correu electrònic a info@vicetb.cat o bé telefònicament al 93 885 31 21.
Les dades personals que es recullin seran únicament aquelles estrictament necessàries per identificar i gestionar la sol·licitud plantejada per l’interessat. Aquestes dades seran tractades de manera lleial, lícita i transparent, i sempre en relació amb les finalitats establertes.
Les dades es recolliran únicament per a finalitats específiques, explícites i legítimes, i no seran tractades posteriorment de manera incompatible amb aquests fins. A més, es garantirà que siguin adequades, pertinents i limitades al necessari en funció de les finalitats aplicables, i seran actualitzades quan sigui necessari.
Abans de la recollida de les dades, l’interessat serà informat dels aspectes essencials establerts en aquesta política, perquè pugui atorgar un consentiment clar, informat i específic, si aquest és necessari.
Finalitat. Amb quina finalitat tractem les vostres dades personals?
La informació personal que ens faciliti a través de correus electrònics i formularis serà tractada de manera confidencial i amb les màximes garanties de protecció. En cap cas serà utilitzada per a finalitats diferents de les especificades ni serà comunicada a tercers sense el consentiment de l’interessat, excepte per obligació legal, d’acord amb els principis establerts en el RGPD (Reglament UE 2016/679) i la L.O. 3/2018 de Protecció de Dades i Garantia dels Drets Digitals.
Per garantir la seguretat de les seves dades personals, hem implementat diferents nivells de protecció i adoptat totes les mesures tècniques i organitzatives necessàries per evitar la seva pèrdua, ús indegut, alteració, accés no autoritzat o manipulació.
A continuació, es detallen els usos i finalitats específiques de les dades personals:
1. Atenció a l’usuari, consultes i sol·licituds d’informació de tercers: Gestionarem i donarem resposta a les consultes i sol·licituds d’informació que ens arribin a través dels diferents mitjans de contacte disponibles a la pàgina web, com ara formularis, correu electrònic o telèfon. Aquesta atenció pot incloure informació sobre serveis, activitats esportives, esdeveniments, tarifes, inscripcions i qualsevol altre aspecte relacionat amb el club.
2. Gestió de la relació contractual: Tramitarem l’alta com a soci, abonat o client, així com totes les gestions administratives necessàries per mantenir la relació amb el club. Això inclou l’enviament d’informació rellevant, assessorament personalitzat, facturació, renovacions, comunicació d’horaris o canvis en els serveis i altres qüestions operatives vinculades a la prestació dels serveis esportius. També es poden enviar enquestes de satisfacció.
3. Promoció i màrqueting: Realitzarem accions de seguiment comercial per promoure i difondre els serveis, activitats i productes del club. Això pot incloure l’enviament d’informació sobre esdeveniments esportius, ofertes exclusives, promocions per a socis i abonats, i novetats relacionades amb el club. Aquestes accions poden portar-se a terme a través de diferents canals, com el correu electrònic, missatgeria mòbil, notificacions push o xarxes socials, sempre respectant les preferències expressades pels usuaris.
4. Subscripció al butlletí: Gestionarem l’enviament del butlletí informatiu del club, així com altres comunicacions informatives destinades als subscriptors. Aquestes comunicacions poden contenir informació sobre les activitats del club, notícies d’interès, articles relacionats amb l’esport i la salut, així com contingut exclusiu per als membres.
5. Col·labora: Facilitarem la participació dels socis, abonats i altres interessats en iniciatives solidàries promogudes pel club, així com la possibilitat de fer-se voluntari en activitats esportives, socials o comunitàries organitzades per l’entitat. Aquestes iniciatives poden incloure campanyes de recollida de fons, esdeveniments benèfics i programes de suport a col·lectius vulnerables. Oferim a les empreses i esponsors l’oportunitat de col·laborar en les nostres activitats esportives i esdeveniments, contribuint a la promoció de la seva marca mentre donen suport al desenvolupament de l’esport i la comunitat. Les dades recollides seran utilitzades per gestionar acords de patrocini, promocionar els seus serveis i personalitzar les accions comercials dirigides a les seves preferències i objectius de màrqueting.
6. Garantir el correcte accés a les instal·lacions: Gestionarem l’accés a les instal·lacions del club per garantir un ús adequat i segur. Inclourà l’ús d’un sistema d’identificació mitjançant un codi QR per accedir a les instal·lacions.
7. Compliment de les obligacions legals: Tractarem i conservarem les dades personals en compliment de les obligacions legals aplicables. Això inclou la normativa fiscal, laboral, esportiva i de protecció de dades. En aquest sentit, el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) permet bloquejar certes dades personals després de l’exercici del dret de supressió per garantir la capacitat de formular, exercir o defensar-se davant reclamacions. Així mateix, conservarem les dades necessàries per evitar l’enviament de comunicacions comercials a aquells usuaris, socis o abonats que hagin sol·licitat no rebre-les.
8. Elaboració d’un perfil comercial: Analitzarem i processarem les dades personals per comprendre millor els interessos i les necessitats dels socis, abonats i usuaris del club. Aquest tractament, conegut com profiling, ens permet segmentar els usuaris en grups en funció de criteris com la freqüència d’ús de les instal·lacions, les activitats esportives preferides o l’historial de participació en esdeveniments. A partir d’aquesta informació, podem oferir recomanacions personalitzades, enviar comunicacions publicitàries més rellevants i adaptar els serveis a les preferències de cada usuari.
9. Reglament intern i canal de denúncies: Disposem d’un canal de denúncies per gestionar notificacions relacionades amb la protecció dels drets dels usuaris, socis i abonats. Aquest canal permet fomentar un ambient segur i saludable, detectar i prevenir possibles irregularitats, garantir el compliment del reglament intern i millorar la reputació i la confiança en el club. A més, facilita la identificació i gestió de possibles conflictes dins de l’entitat, assegurant un entorn esportiu i social basat en el respecte i la transparència.
10. Vols treballar amb nosaltres?: Les dades recollides a través de la secció «Vols treballar amb nosaltres» de la pàgina web del club o entregades presencialment pel candidat seran utilitzades exclusivament per gestionar les candidatures i els processos de selecció de personal per a cobrir vacants laborals o altres oportunitats dins del club. Aquest tractament inclou la recepció, anàlisi, revisió i valoració dels currículums, així com la realització de possibles entrevistes o proves de selecció, segons el perfil requerit per a cada lloc de treball. A més, el club utilitzarà aquestes dades per contactar amb els candidats seleccionats, informar-los sobre l’estat del procés de selecció i coordinar la seva incorporació si són finalment escollits per ocupar una vacant.
Les dades dels candidats que no siguin seleccionats seran conservades durant un període màxim d’1 any des de la recepció de la seva candidatura. Aquest termini permet mantenir una base de dades actualitzada per a futures oportunitats laborals que s’adiguin al perfil del candidat. En cas que el candidat sigui seleccionat per una oferta de treball, les seves dades seran conservades durant la vigència de la relació laboral, d’acord amb les normatives laborals i de seguretat social aplicables. En qualsevol cas, el candidat podrà exercir els drets d’accés, rectificació, supressió i altres drets relacionats amb les seves dades personals en qualsevol moment, tal com s’estableix a la nostra política de privacitat.
Legitimació. Quina és la legitimació per al tractament de les vostres dades?
El tractament de les dades personals descrit en els punts anteriors es realitza sobre la base de diferents fonaments jurídics, d’acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals (RGPD), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).
1. Atenció a l’usuari, consultes i sol·licituds d’informació de tercers:
Base legal: Interès legítim del club esportiu en gestionar i respondre consultes o sol·licituds d’informació formulades pels usuaris, així com en garantir una comunicació eficaç amb els interessats. Consentiment explícit al formulari de contacte.
Detall: El tractament de dades en aquest cas és necessari per atendre adequadament les peticions que es reben a través dels canals habilitats (formularis web, correu electrònic, telèfon, presencialment, etc.), sempre amb la finalitat de donar informació o resoldre qüestions relacionades amb els serveis oferts pel club.
2. Gestió de la relació contractual:
Base legal: Execució d’un contracte o aplicació de mesures precontractuals a petició de l’interessat (art. 6.1.b RGPD).
Detall: Aquest tractament és imprescindible per gestionar la inscripció com a usuari, soci o abonat, tramitar el pagament de quotes, gestionar serveis associats i dur a terme les obligacions derivades del contracte subscrit amb el club esportiu. Sense aquest tractament, no seria possible formalitzar ni mantenir la relació contractual.
3. Promoció i màrqueting:
Base legal: Consentiment de l’interessat (art. 6.1.a RGPD) en el cas d’enviament de comunicacions comercials per mitjans electrònics (correu electrònic, SMS, WhatsApp, notificacions push, etc.). Interès legítim del club (art. 6.1.f RGPD) en el cas de comunicacions comercials dirigides a clients existents sobre serveis similars als contractats, sempre que no s’hagin oposat a la recepció d’aquestes comunicacions.
Detall: Aquest tractament permet informar els usuaris sobre novetats, promocions, esdeveniments i serveis del club. En tot moment, els interessats tenen dret a retirar el seu consentiment o a oposar-se al tractament mitjançant els mecanismes establerts en cada comunicació.
4. Subscripció al butlletí:
Base legal: Consentiment de l’interessat (art. 6.1.a RGPD).
Detall: Els usuaris que es subscriuen voluntàriament al butlletí informatiu del club atorguen el seu consentiment per rebre comunicacions periòdiques sobre novetats, activitats, consells esportius i informació rellevant. En qualsevol moment poden revocar aquest consentiment mitjançant els mecanismes de baixa habilitats.
5. Col·labora:
Base legal: Consentiment de l’interessat (art. 6.1.a RGPD) en el cas de la participació voluntària en activitats solidàries o al registre com a voluntari.
Detall: La participació en aquestes iniciatives és totalment voluntària i requereix el consentiment previ de l’interessat per tractar les dades necessàries per gestionar la seva col·laboració.
6. Garantir el correcte accés a les instal·lacions:
Base legal: Execució d’un contracte (art. 6.1.b RGPD) per als usuaris, socis i abonats del club. Interès legítim del club (art. 6.1.f RGPD) per garantir la seguretat i el control d’accessos a les instal·lacions.
Detall: Per garantir el correcte ús de les instal·lacions i evitar accessos no autoritzats, el club utilitzarà mecanismes d’identificació via codi QR, sempre respectant els principis de proporcionalitat i minimització de dades.
7. Compliment de les obligacions legals:
Base legal: Compliment d’una obligació legal (art. 6.1.c RGPD).
Detall: Determinades normatives exigeixen la conservació i el tractament de dades per garantir el compliment de responsabilitats fiscals, comptables, laborals i de protecció de dades. Això inclou la conservació de documents comptables, contractes i altres registres durant els terminis legals establerts. També es poden conservar dades per evitar l’enviament de comunicacions comercials als qui hagin sol·licitat la seva baixa.
8. Elaboració d’un perfil comercial:
Base legal: Consentiment de l’interessat (art. 6.1.a RGPD) en el cas d’un tractament de dades amb finalitats de segmentació avançada i enviament de comunicacions personalitzades. Interès legítim del club (art. 6.1.f RGPD) en analitzar dades bàsiques per millorar la seva oferta i oferir serveis més ajustats a les necessitats dels socis i abonats.
Detall: L’elaboració d’un perfil comercial permet al club personalitzar les comunicacions i serveis en funció de les preferències i hàbits dels socis, abonats i usuaris. Aquest tractament sempre es realitza respectant el principi de transparència i proporcionant als interessats mecanismes per exercir els seus drets d’oposició i limitació del tractament.
9. Reglament intern i canal de denúncies:
Base legal: Compliment d’una obligació legal (art. 6.1.c RGPD) en matèria de prevenció d’irregularitats i gestió de canals de denúncia. Interès legítim del club (art. 6.1.f RGPD) per fomentar un entorn segur, detectar conductes inadequades i garantir el compliment normatiu intern.
Detall: El canal de denúncies permet comunicar i gestionar notificacions sobre incompliments normatius o accions contràries als valors del club. Les dades recollides en aquest procés seran tractades de manera confidencial i seguint les directrius legals establertes.
10. Vols treballar amb nosaltres? (sol·licitud de llocs de treball o entrega de currículums):
Base legal: Consentiment de l’interessat (art. 6.1.a RGPD) per la remissió de currículums i sol·licituds de treball via web o presencialment.
Detall: El tractament de les dades personals recollides, ja sigui a través de la secció «Vols treballar amb nosaltres» a la web del club o a través de manera presencial pel candidat, s’utilitza per gestionar les candidatures, seleccionar personal i contactar amb els candidats en el marc d’un procés de selecció. Els currículums i dades personals seran conservats fins a un any des de la seva recepció, tret que el candidat hagi estat seleccionat per ocupar un lloc de treball, en aquest cas les dades seran conservades mentre duri la relació laboral.
Conservació. Per quant de temps conservarem les vostres dades?
Utilitzem les vostres dades durant el temps estrictament necessari per complir les finalitats indicades anteriorment. Un cop finalitzat aquest període, les dades es conservaran únicament per complir les obligacions legals aplicables o durant els terminis en què es puguin derivar responsabilitats legals.
A continuació, es detallen els terminis de conservació aplicables segons el tipus d’informació tractada:
Tipus de documentació o dades | Termini de conservació | Referència legal |
Dades de socis, abonats i usuaris dels serveis del club | Durant la vigència de la relació contractual i, un cop finalitzada, es conservaran durant el termini necessari per atendre possibles responsabilitats legals derivades del servei prestat. | Art. 6.1.b i f RGPD. |
Documentació laboral i de Seguretat Social (nòmines, TC1, TC2, contractes laborals, etc.) | 4 anys | Art. 21 Reial Decret Legislatiu 5/2000, de 4 d’agost. |
Documentació comptable i fiscal a efectes mercantils (llibres comptables, factures, justificants de pagament) | 6 anys | Art. 30 Codi de Comerç |
Documentació comptable i fiscal a efectes fiscals (declaracions d’impostos, registres fiscals) | 4 anys | Articles 66 a 70 Llei General Tributaria |
Dades per a l’enviament d’informació sobre serveis, activitats i promocions del club | Fins que l’interessat sol·liciti la supressió. | No aplicable (basat en consentiment). |
Dades de persones que han contactat amb el club per sol·licitar informació o fer consultes | Fins que l’interessat sol·liciti la supressió, amb un màxim de 1 any des de la darrera comunicació. | No aplicable |
Dades tractades per a la gestió del canal de denúncies | Termini raonable per gestionar la investigació i, en cas necessari, conservació durant el termini en què es puguin derivar responsabilitats legals | Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives. |
Dades necessàries per garantir el correcte accés a les instal·lacions | Durant la vigència de la relació contractual i, posteriorment, bloquejades durant el termini en què es puguin derivar responsabilitats. | Interès legítim i normativa de seguretat. |
Dades per a l’elaboració de perfils comercials i segmentació d’usuaris | Fins que l’interessat sol·liciti la supressió o fins que deixin de ser rellevants per a la finalitat amb què van ser recollides | No aplicable (basat en consentiment). |
Currículums rebuts a la secció «Vols treballar amb nosaltres» | 1 any des de la recepció | Interès legítim del club i consentiment del candidat (art. 6.1.a i f RGPD). |
En qualsevol cas, un cop finalitzats aquests terminis, les dades seran bloquejades o suprimides d’acord amb la normativa vigent, garantint-ne la confidencialitat i impedint-ne l’accés per a finalitats diferents a les legalment establertes.
Procedència. Com hem obtingut les vostres dades?
A través de la visita al lloc web «ETB Esport» i la interacció amb els serveis que oferim, podem recollir informació personal dels usuaris. No obstant això, l’usuari no està obligat a proporcionar dades personals, excepte quan decideix interactuar amb els formularis disponibles a la pàgina web o realitzar altres accions específiques que impliquin l’enviament de la seva informació.
En compliment amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades, «ETB Esport» prohibeix expressament que els menors de divuit anys facilitin dades personals sense el consentiment previ i exprés dels seus pares o tutors legals.
A continuació, detallem les fonts de les dades personals que utilitzem en funció de les finalitats descrites anteriorment:
1. Atenció a l’usuari, consultes i sol·licituds d’informació de tercers: Les dades de contacte (com el correu electrònic, telèfon o altres mitjans) es poden obtenir directament de l’usuari, soci o abonat quan aquest decideix contactar amb el club per realitzar consultes, sol·licituds d’informació o altres qüestions a través dels formularis de contacte disponibles al web, via correu electrònic o mitjans similars.
2. Gestió de la relació contractual: Les dades per a la gestió de la relació contractual (com ara inscripcions, abonaments o serveis contractats) es recullen directament de les persones que s’inscriuen al club o contracten serveis, ja sigui a través del nostre formulari web, aplicacions relacionades o en el moment de la seva interacció presencial amb el personal del club. També es poden obtenir mitjançant els processos d’inscripció a activitats i serveis del club.
3. Promoció i màrqueting: Les dades personals que utilitzem per a la promoció i màrqueting (com adreces electròniques, números de telèfon, preferències, etc.) poden ser obtingudes tant a través de la interacció de l’usuari amb el web (subscripció al butlletí, descàrrega de materials, etc.) com a partir de les dades proporcionades per altres canals com esdeveniments o accions comercials. Aquests també poden ser obtinguts de dades generades a partir del comportament i interacció de l’usuari amb el club.
4. Subscripció al butlletí: Les dades per a la subscripció al butlletí informatiu del club es recullen a través del formulari específic disponible a la pàgina web del club. Aquest formulari permet a l’usuari subscriure’s a les comunicacions periòdiques, on es recullen dades com el correu electrònic per poder mantenir-los informats de les novetats, promocions o activitats.
5. Col·labora: Les dades de les persones interessades en participar en iniciatives solidàries o en les activitats de voluntariat són recollides directament de les persones que expressen el seu interès a través de formularis al lloc web del club o bé per mitjans presencials. Aquestes dades permeten coordinar la seva participació en projectes o activitats organitzades pel club.
6. Garantir el correcte accés a les instal·lacions: Les dades per controlar l’accés a les instal·lacions del club es poden obtenir de manera presencial (a través d’identificacions via codi QR dels sistemes de control d’accés) o mitjançant el registre de les dades personals per part dels socis, abonats i usuaris al moment de la seva inscripció o alta al club.
7. Compliment de les obligacions legals: Les dades recollides per complir amb les obligacions legals s’obtenen directament de les persones afectades o ser procedents de fonts externes en casos específics on la legislació ho exigeixi (per exemple, administracions fiscals, seguretat social o altres organismes competents en matèria legal o fiscal).
8. Elaboració d’un perfil comercial: Les dades personals per a l’elaboració d’un perfil comercial (com preferències, comportament de compra, interacció amb la pàgina web, etc.) es poden obtenir a través de l’activitat dels usuaris a la pàgina web, en les seves interaccions amb les comunicacions enviades pel club o mitjançant la seva resposta a enquestes o altres mecanismes que permeten identificar preferències o interessos.
9. Reglament intern i canal de denúncies: Les dades per a la gestió del canal de denúncies es recullen directament de les persones que utilitzen aquest servei per a comunicar possibles irregularitats o per vetllar pel compliment del reglament intern del club.
10. Vols treballar amb nosaltres?: Les dades per a la gestió de candidatures laborals es poden obtenir a través de la secció «Vols treballar amb nosaltres?» de la pàgina web del club, on els candidats poden enviar els seus currículums i dades personals. També es poden obtenir presencialment en el cas que el candidat lliuri la seva informació en paper o en persona a les instal·lacions del club. Aquestes dades són tractades per gestionar els processos de selecció de personal.
Mesures de seguretat. Què fem per protegir les vostres dades?
A “ETB Esport”, ens comprometem fermament a protegir les dades personals dels nostres usuaris, socis, abonats i garantir-ne la seguretat i la privacitat. Per tal de prevenir alteracions, pèrdues, tractaments o accessos no autoritzats, adoptarem les mesures organitzatives i tècniques adequades en funció dels riscos associats al tractament de dades personals. Aquestes mesures es defineixen tenint en compte l’estat de la tecnologia disponible, la naturalesa de les dades que tractem, i els riscos a què podrien estar exposades.
A continuació, detallem algunes de les principals mesures de seguretat que implementem:
· Confidencialitat, integritat, disponibilitat i resiliència dels sistemes: Ens assegurem que els sistemes i serveis que gestionen les dades personals mantinguin un alt nivell de seguretat en termes de confidencialitat, integritat i disponibilitat, garantint la protecció de les dades durant tot el seu cicle de vida.
· Restauració ràpida i accés a les dades: En cas d’incidents físics o tècnics que afectin la disponibilitat o l’accés a les dades personals, tenim establert un pla de recuperació que ens permetrà restaurar ràpidament la disponibilitat i l’accés a aquestes dades per minimitzar l’impacte als nostres usuaris, socis o abonats.
· Avaluació contínua de les mesures de seguretat: Realitzem proves, auditories i avaluacions periòdiques per garantir l’eficàcia de les mesures tècniques i organitzatives aplicades en el tractament de les dades. Això ens permet identificar i corregir qualsevol vulnerabilitat i mantenir un nivell òptim de seguretat.
· Seudonimització i xifrat de dades personals: Protegim les dades personals, especialment les sensibles, mitjançant tècniques de seudonimització i xifratge.
· Accés restringit a les dades personals: L’accés a les dades personals està estrictament limitat als empleats i col·laboradors que necessiten aquestes dades per realitzar les seves funcions laborals. Aquests usuaris estan subjectes a un conjunt de controls interns que inclouen la formació en matèria de protecció de dades i la signatura de compromisos de confidencialitat.
· Control d’accés i autenticació: Implementem mecanismes d’autenticació robustos per garantir que només els usuaris autoritzats tinguin accés als sistemes que gestionen dades personals. Això inclou l’ús de contrasenyes segures, autenticació multifactor i altres mètodes avançats de seguretat.
· Pla de resposta davant incidents de seguretat: En cas d’incidents de seguretat o fallides de seguretat, hem dissenyat protocols i procediments per activar una resposta ràpida i eficaç. Aquests inclouen la detecció immediata d’incidents, la mitigació dels riscos associats i la comunicació oportuna amb les autoritats competents i els usuaris afectats, segons sigui necessari.
· Formació continuada del personal: El personal que tracta dades personals rep formació contínua en matèria de seguretat de la informació i protecció de dades per garantir que segueixin les millors pràctiques i estiguin al corrent de les novetats normatives i tecnològiques.
· Revisió de subproveïdors i contractes: Quan utilitzem serveis externs o subproveïdors per al tractament de dades personals, ens assegurem que compleixin amb les nostres exigències de seguretat mitjançant la signatura de contractes que detallen les seves responsabilitats i compromisos en matèria de protecció de dades.
Destinataris. A quins destinataris es comunicaran les vostres dades?
Les dades personals que recollim seran tractades exclusivament per “ETB Esport” i, en determinats casos, compartides amb tercers proveïdors de serveis que ens presten suport en la gestió i execució de determinats processos relacionats amb les finalitats indicades anteriorment. Aquests tercers, anomenats encarregats del tractament, només podran processar les dades personals per a les finalitats establertes per “ETB Esport” i sempre sota les nostres instruccions expresses. Tots els encarregats del tractament signaran els contractes corresponents, d’acord amb l’article 28 del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD), per garantir que compleixin amb les mesures de seguretat i protecció de dades requerides.
Els destinataris específics de les vostres dades personals, depenent de la finalitat per a la qual es tractin, són els següents:
- Proveïdors de serveis informàtics i tecnològics: Utilitzem plataformes i eines digitals per a la gestió de diversos processos, com la inscripció a curses, activitats i altres esdeveniments. Aquestes eines estan proporcionades per proveïdors externs que actuen com a encarregats del tractament.
· GPASport (inscripció a activitats, curses i esdeveniments): Per gestionar les inscripcions a les activitats esportives, curses, esdeveniments i altres serveis relacionats, utilitzem la plataforma GPASport. Aquest proveïdor també actua com a encarregat del tractament i està subjecte a estrictes condicions de seguretat i protecció de dades. Podeu consultar la seva política de privacitat aquí: https://gpasport.com/politica-de-privacidad/
· Brevo (enviament de butlletins): Per gestionar l’enviament de butlletins i comunicacions informatives, utilitzem la plataforma Brevo, que compleix amb les normatives de privacitat establertes per garantir la protecció de les dades. Podeu consultar la seva política de privacitat aquí: https://www.brevo.com/es/legal/privacypolicy
- Proveïdors de serveis de pagament: En cas que es realitzin pagaments en línia per la inscripció a activitats, abonaments o altres serveis del club, compartirem dades amb proveïdors de serveis de pagament per processar aquests pagaments de manera segura.
- Autoritats públiques i organismes competents: En determinats casos, per complir amb les nostres obligacions legals, podem ser obligats a compartir dades amb autoritats públiques, com a fiscals, laborals, o seguretat social, o amb altres organismes competents, com a part de processos legals o auditories obligatòries.
- Asseguradores: Si es requereix per la cobertura d’assegurances en activitats o esdeveniments, compartirem les dades personals amb les companyies asseguradores per gestionar les polítiques i reclamacions associades a les activitats esportives organitzades pel club
- Personal autoritzat de “ETB Esport”: Els empleats i col·laboradors del club que gestionen les activitats i serveis relacionats amb el tractament de dades tenen accés a la informació estrictament necessària per a la seva tasca, i es comprometen a mantenir la confidencialitat en tot moment.
Totes les dades compartides amb aquests destinataris es processaran de manera segura i es complirà amb totes les normatives de protecció de dades, com el RGPD, per garantir la confidencialitat, seguretat i privacitat de les dades personals dels usuaris.
Drets. Quins són els vostres drets quan ens faciliteu les vostres dades?
La normativa vigent en protecció de dades us reconeix una sèrie de drets en relació amb l’ús que donem a les vostres dades personals. Aquests drets són unipersonals i intransferibles, cosa que significa que només poden ser exercits pel titular de les dades, amb la verificació prèvia de la seva identitat.
A continuació, detallem els vostres drets i en què consisteixen:
· Dret d’accés: Podeu sol·licitar informació sobre si estem tractant dades personals vostres i, en cas afirmatiu, obtenir una còpia de les dades i informació detallada sobre com les utilitzem.
· Dret de rectificació: Podeu sol·licitar la correcció de dades inexactes o incompletes que tinguem sobre vosaltres.
· Dret de supressió («dret a l’oblit»): Podeu sol·licitar que eliminem les vostres dades quan ja no siguin necessàries per a les finalitats per les quals es van recollir, quan retireu el vostre consentiment o quan es tractin il·lícitament, entre altres motius.
· Dret a la limitació del tractament: Podeu demanar que restringim l’ús de les vostres dades en determinades circumstàncies, com per exemple mentre es verifica l’exactitud de les dades o quan ja no necessitem les dades però les necessiteu per a la formulació d’una reclamació.
· Dret d’oposició: Podeu oposar-vos al tractament de les vostres dades quan aquest es basi en l’interès legítim de l’entitat, incloent-hi l’elaboració de perfils comercials. En aquest cas, deixarem de tractar les vostres dades, excepte per motius legítims imperiosos o per l’exercici o defensa de possibles reclamacions.
· Dret a la portabilitat de les dades: Si el tractament es basa en el vostre consentiment o en l’execució d’un contracte i es du a terme per mitjans automatitzats, podeu sol·licitar rebre les vostres dades en un format estructurat, d’ús comú i lectura mecànica, per traslladar-les a un altre responsable del tractament.
· Dret a retirar el consentiment: Podeu retirar el vostre consentiment en qualsevol moment sense que això afecti la licitud del tractament realitzat abans de la retirada.
· Dret a no ser objecte de decisions automatitzades: Podeu sol·licitar que no es prenguin decisions basades únicament en el tractament automatitzat de les vostres dades, incloent-hi l’elaboració de perfils, que puguin produir efectes jurídics sobre vosaltres o us afectin significativament.
· Dret a presentar una reclamació davant una Autoritat de Control: Si considereu que el tractament de les vostres dades no s’ajusta a la normativa vigent, podeu presentar una reclamació davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).
Com podeu exercir els vostres drets?
Podeu exercir qualsevol dels drets esmentats anteriorment enviant una sol·licitud a través de les següents vies:
CLUB NATACIÓ VIC ETB
C/ Josep Mª. Pallas, num. 1, 08500, Vic
info@vicetb.cat
Si considereu que no s’ha donat una resposta adequada a la vostra sol·licitud o que les vostres dades no s’estan tractant d’acord amb la normativa vigent, podeu presentar una reclamació davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de les següents dades de contacte:
Agència Espanyola de Protecció de Dades
C/ Jorge Juan, 6. 28001, Madrid.
Email: info@agpd.es
Telèfon: 912663517
Web: https://www.agpd.es
Consentiment i acceptació de la Política de Privacitat
En acceptar aquesta Política de Privacitat, vostè declara haver llegit, entès i acceptat plenament el seu contingut. Així mateix, atorga el seu consentiment exprés per al tractament de les seves dades personals d’acord amb les finalitats i condicions establertes en aquest document.
Aquesta acceptació es realitza de manera lliure, específica, informada i inequívoca, en compliment de la normativa vigent en matèria de protecció de dades.
Així mateix, vostè reconeix que:
· Se li ha proporcionat informació clara i transparent sobre com i per què es tractaran les seves dades.
· Ha estat informat dels seus drets en matèria de protecció de dades i de com exercir-los.
· Pot retirar el seu consentiment en qualsevol moment, sense que això afecti la licitud del tractament realitzat abans de la seva retirada.
· En el cas de facilitar dades de tercers, garanteix que ha obtingut el seu consentiment previ per comunicar-les a ETB Esport i que els ha informat sobre els termes d’aquesta política de privacitat.
Si té qualsevol dubte sobre aquesta política o el tractament de les seves dades, pot contactar amb nosaltres a través de:
CLUB NATACIÓ VIC ETB
C/ Josep Mª. Pallas, num. 1, 08500, Vic
info@vicetb.cat